Tuesday, 10 April 2018

6TIPS CARA PILIH PROTEIN TERBAIK

Bagaimana memilih serbuk protein yang terbaik.

Senang dan mudah disediakan serta boleh digunakan pada bila² masa dan di mana sahaja, serbuk protein merupakan cara paling mudah untuk memastikan anda memperolehi protein yang mencukupu setip hari. Walau bagaimanapun, dengan lambakan jenama dan pelbagai jenis protein di pasaran, yang mana satukah terbaik untuk anda?
.
Saya hanya pilih ESP. Nak tahu kenapa baca ciri² nya dibawah ni.

1) DAPATKAN SOYA
Sesuai untuk semua orang termasuk mereka yang sensitif kepada laktosa
- Memgandungi pelbagai faedah seperti berkesan untuk mengurangkan koestrol.
- Pengambilan protein soya yang berterusan membantu wanita menopos menangani sindrom menopos seperti kepanasan badan.
- 100% berasaskan tumbuhan dan sesuai untuj individu vegetarian.

2) TIADA GULA PASIR TAMBAHAN
Kebanyakan pengeluar menambahkan gula pasir ke dalam serbuk protein mereka unyuj meningkatkan rasa. Ambil keputusan yang betuk dan katakan tidak kepada gula pasir tambahan.
- Pengambilan protein membantu memastikan anda tidak mengambil kalori yang berlebihan.
- Membantu mengekalkan paras gula darah yang sihat.

3) MEMPUNYAI INDEKS GLISEMIK RENDAH
Indek glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan terhadap paras gula darah anda. Protein dengan GI yang tinggi menyebabkan lonjakan gula darah dan mengakibatkan anda letih, mudah marah dan lapar.
Protein soya GI rendah membantu:-
- Mengekalkam paras gula darah yang sihat
- Meningkatkan rasa kenyang, menjadikan anda kenyang lebih lama
- Mengawal dan menguruskan pengambilan makanan dan berat badan.

Okey sambung balik tentang bagaimana memilih serbuk protein yang terbaik.
.
4) LENGKAP DENGAN 9 ASID AMINO PENTING.
Asid amino adalah blok untuk menghasilkam protein. Pengambilan harian 9 asid amino penting untuk:-
-Fungsi badan yang optimum
-Proses biologi seperti memberi struktur sel, mengangkut dan memyimpan nutrien serta membentuk organ, kelejar dan otot.
-Membaiki tisu seperti kulit, tulang dan rambut.

5) BUKAN GMO
Organisma yang diubahsuai secara genetik (GMO) adalah tumbuhan, haiwan, ataupun mikroorganisma yang genetiknya diubahsuai dengan menggunakan pengubahsuai genetik atau teknik kejutruteraan. Pengambilan terlalu banyak makanan GMO boleh menyebabkan masalah kesihatan dalam jangka panjang. Sumber bukan GMO memastikan:-
-Nutrien kekal dalam sumber makanan.
-Aternatif untuk makanan yang lebih sihat dan selamat.

6) RENDAH LEMAK
Akhirnya anda mahu memdapat faedah protein dari serbuk yang amda pilih dan bukannya lemak.
-Membantu mengekalkan jisim otot
-Membantu mengekalkan tahap kolestrol
-Pilih kurang daripada 3g lemak untuk setiap 100g serbuk protein.



Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah

HASANAH@NA


No comments:

Post a comment