Sunday, 20 May 2018

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE BERFUNGSI

Ramai yang tertanya² bagaimana vivix berfungsi, pada entri kali ni saya kongsikan sedikit bagaimana vivix berfungsi dalam setiap penyakit.

1- Vivix untuk kencing manis
.
Resveratrol di dalam Vivix membantu menghalang rintangan insulin yang membuatkan badan menjadi kurang sensitif pada kesan hormon yang berfungsi mengurangkan gula dalam darah ini iaitu insulin. Rintangan insulin merupakan penyebab kepada kencing manis.
.
2- Vivix untuk stroke
.
Resveratrol di dalam vivix membantu mengurangkan inflamasi, mengelakkan pengoksidaan kolestrol jahat dan menjadikan ianya sukar untuk platlet untuk bercantum dan membentuk darah beku yang menyebabkan penyakit jantung.
.
3- Vivix untuk menurunkan darah tinggi
.
Resveratrol dalam vivix juga membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi (hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah. .
.
Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan  hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.
.
4- Vivix untuk menyokong kesihatan sendi (atau arthritis)
.
Resveratrol di dalam Vivix shaklee mampu mengubah protein catabolism dan fungsi sendi, dan menghalang stress pengoksidaan dan pembentukan sel mati sendi dan tulang. Secara asasnya,Resveratrol menjaga kekuatan dan ketahanan sendi. Kajian mendapati bahawa Resveratrol menaikkan ketahanan sendi dengan meningkatkan komponen penghasil tenaga di dalam sel sendi dipanggil mitochondria.
.
5- Vivix untuk menjadikan anda 25 tahun lebih muda
.
Kajian mendapati bahawa Resveratrol mampu mengaktifkan DNA SIRT1 iaitu mekanisma biologi yang mampu memelihara badan daripada kesan bahaya dan penyakit2 usia.
.
6- Vivix untuk kanser
.
Resveratrol menghadkan penyebaran sel kanser dan membentuk proses pembunuhan sel kanser (dipanggil sebagai apoptosis).
Apoptosis, (Berdasarkan laporan pada 26 Julai 2008) merupakan komponen yang mampu melindungi sel daripada ‘deoxycholate’, iaitu merupakan sejenis garam yang menyebabkan kerosakan sel dan menyebabkan penyakit.
.
Resveratrol dalam Vivix mampu mengelakkan daripda pembentukan sel mati dan agen pemusnah ‘deoxycholate’. Resveratrol mampu membetulkan semula selular yang sudah rosak yang menjadi penyebab kanser.
.
7- Vivix untuk rambut gugur
.
Vivix berperanan besar dalam menggantikan sel yang telah mati kepada sel baru. Ini kerana Vivix memberi impak kepada 4 Mekanisma Penuaan pada tahap sellular iaitu Kerosakan DNA, Pengawalan Genetik, Pengeluaram Tenaga yang kian menurun oleh Sel-Sel dan Penimbunan Protin AGE.
.
Jika sebelum ni teragak-agak nak beli vivix, bulan ni adalah yang terbaik. Kenapa? Meh saya kongsikan KEUNTUNGAN anda dapatkan Shaklee Vivix bulan ni. TINGGAL 4 HARI SAJA LAGI.

Pendaftaran KEAHLIAN PERCUMA SHAKLEE dengan belian 2 botol VIVIX.


+ Bonus Cash Back RM36
+ FREE membership
+FREE postage

Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah

HASANAH@NA

Saturday, 19 May 2018

BERAT BADAN TURUN MASALAH SAKIT LUTUT DAPAT DIATASI

Ramai dikalangan kita ingin mempunyai berat badan ideal dan bentuk badan yang cantik. Untuk mendapatkan berat badan yang ideal kita perlu menjaga permakanan kita selain itu kita juga perlu melakukan senaman.

Bila berat badan kita berlebihan macam² masalah akan tinbul seperti sakit lutut, sakit tapak kaki kerana menampun berat badan yang berlebihan.

Nak berat badan ideal sila baca TESTIMONI EN ABDUL LATIF SARPIN



[BERJAYA TURUNKAN BERAT BADAN, MASALAH SELALU LETIH DAN SAKIT LUTUT DAPAT DIATASI]

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera. Saya Abdul Latif bin Sarpin, suami kepada Fitriyatul Asyiqin. Berumur 31tahun dan merupakan seorang penjawat awam. 
.

Saya ingin kongsikan testimoni pengalaman saya sendiri bagaimana saya berjaya menurunkan berat badan saya yang dulunya mencecah 96kilogram kepada 87kilogram sekarang.
.

Ketika berat badan saya 96kg dahulu, saya seringkali cepat berasa penat, letih dan kurang stamina dan kadang kala sakit lutut selalu datang menyerang ketika saya bersukan. Saya sedar ini sedikit sebanyak berkait dengan masalah berat badan saya yang berlebihan. Isteri saya ada juga mengesyorkan saya untuk mengambil suplemen tapi saya tidak konsisten dengan pengambilan suplemen ini. 
.

Sampailah satu tahap apabila saya merasakan saya perlu buat sesuatu untuk atasi masalah berat badan saya ini apatah lagi saya selalu penat dan sakit lutut juga kerap datang. Dan saya nekad untuk cuba konsisten mengamalkan apa yang isteri saya nasihatkan. Alhamdulillah isteri saya sangat komited dan sentiasa mengingatkan saya untuk sentiasa mengambil suplemen ini dan dalam masa yang sama menjaga pemakanan dan juga sentiasa ingatkan saya untuk melakukan senaman. Saya juga menjaga waktu makan saya yang mana pada waktu malam,saya kurangkan pengambilan makanan yang berat terutamanya karbohidrat dan kurangkan pengambilan minuman manis.
.

Ini merupakan antara suplemen yang saya amalkan untuk fokus atasi masalah berat saya, rasa letih dan kurang tenaga juga untuk atasi sakit lutut saya. 
.

1. Lecithin, Alfalfa, Omega Guard, Herb-Lax dan Ostematrix untuk membantu proses penurunan berat badan saya juga membantu atasi masalah sakit lutut saya kerana saya juga aktif bersukan. 

2. Vivix,CoqTrol Dan Bcomplex untuk atasi masalah saya yang selalu penat terutamanya ditempat kerja untuk berikan tenaga dan stamina kepada saya cergas sepanjang hari. Ianya juga membantu berikan tenaga kepada saya ketika melakukan workout atau senaman. 
.

Alhamdulillah dari berat badan saya ketika bulan December 2017 dahulu 96kilogram kini berat terkini saya mencapai 87kilogram dan insyaAllah saya akan konsisten amalkan cara hidup yang sihat dan amalkan suplemen Shaklee ini untuk dapatkan kembali berat badan ideal saya. Syukur sangat saya kini merasa lebih sihat dan fit berbanding dahulu dan sekarang boleh aktif bersukan kembali.
.

Terima kasih Allah juga buat isteri tercinta,
Terima kasih Shaklee .

Dan inilah Shaklee Effect Saya!  


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Thursday, 17 May 2018

PELUANG PERNIAGAAN SECARA FULL TIME/PART TIME DENGAN SHAKLEE

Adakah anda masih tercari-cari perluang bisnes yang boleh dibuat secara part time ataupun full time? 

Kami di empayar Shaklee boleh membantu menyelesaikan masalah anda. Jangan risau, kami bukan skim cepat kaya walaupun kami di kenal sebagai bisnes MLM.


Jom baca apa kata CEO SHAKLEE

Secara peribadi, saya ingin mengalu-alukan kehadiran anda ke dalam keluarga Shaklee dan tahniah kerana anda telah membuat pilihan untuk sebuah kehidupan yang lebih sihat, dan lebih baik. Kami amat teruja untuk menganugerahkan satu peluang untuk anda mencapai impian dengan berkongsi produk² kesihatan semulajadi yang terbaik dengam berjuta-juta orang yang perlu dan mahukan apa yang kami ada.

Kejayaan anda di Shaklee bergantung sepenuhnya pada keazaman anda. Manakala, kami menawarkan produk semulajadi selamat dan terbukti berkesan, serta menyokong latihan, pengiktirafan dan plan pampasan yang lumayan. Anda perlu sebarkan pada yang lain, berkongsi dengan orang diluar sana dengan ilham bahawa manusia boleh mencipta kehidupan yang mereka impikan. Apa yang teramat istimewa tentang shaklee ialah tiada HAD atau SEMPADAN selagi anda mampu mencapainya.

Mulakanlah hari ini. Alami sendiri produk² hebat kamindan mulakan perniagaan anda. Tetapkan matlamat dan bina plan tindakan merupakan elemen utama kejayaan anda. Ikuti Panduan Perniagaan ini yang mana ianya dapat membantu anda memcapai sebuah perniagaan yang boleh bertahan ke generasi akan datang.

Kita jarang mendapat peluang untuk mencipta kehidupan yang lebih baik dan dalam masa yang sama dapat membantu orang lain. Saya rasa bertuah menjadi sebahagian daripada Shaklee dan berharap anda sebagai ahli keluarga Shaklee diberikan peluang untuk lebih sihat dan sejahtera serta kehidupan yang lebih bermakna.

Semoga anda dilimpahi dengan kehidupan yang lebih sihat, bahgia serta aman dan makmur

Salam hormat,
ROGER BARNETT,
Pengerusi dan CEO Shaklee Corporation

Anda ingin menjadi sebahagian dari keluarga kami? Hubungi saya segera, saya akan beri keterangan yang lebih lagi supaya anda lebih fahan tentang bisnes yang bakal anda terajui untuk masa depan anda dan kelurga anda.

Insyallah saya akan bantu anda untuk mendapat pendapatan seperti mana yang anda inginkan di zaman yang serba model dan mencabar ini. Jom sama² kita merebut peluang yang telah shaklee diberikan kepada kita semua untuk mengubah kehidupan kita dan orang lain.


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Wednesday, 16 May 2018

ATASI MASALAH SENGGUGUT YANG AMAT TERUK

Ramai wanita yang pernah mengalami masalah senggugut ni bukan. Mereka yang di serang senggugut sahaja tahu betapa deritanya ketika di serang sampai terguling² menahan sakit.

Jangan pandang ringgan pada masalah senggugut ni yea sayang² semua ia boleh menyebebkan sukar untuk hamil, selain dari itu ia juga akan menganggu aktiviti harian anda.

Jom baca kisah Hasmimie Arrfin ni yang kini sudah bebas dari masalah senggugut yang di alami sejak dari bujang lagi.

[MASALAH SENGGUGUT SEMAKIN BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN OSTEMATRIX DAN GLA COMPLEX SHAKLEE]
.

Assalamualaikum. Saya hasmimie arrfin  saya nak kongsikan kisah mcmne saya bebas dari masalah senggugut yang sangat teruk.
.

Semasa bujang. Tiap-tiap bulan hari 1st datang haid memang  wajib dapat MC. Sampai muka ni dah naik malu mana tidak nya. Doc yang merawat tu lelaki sampai 1 tahap bila datang klinik doc cakap ye mimie,period paint ya...doc pun dh kenal..aduhh..merah muka.
.

Bile diserang senggugut memang tahap berguling,tido merengkuk menahan kesakitan yang amat sangat. Siapa yang pernah alami mesti tau macamana sakitnya tu. Kalau hari 1st kena  time dekat office mmg nak jalan pun pegang dinding  membongkok2 macam nenek sibongkok tiga..Sakittt..
.

Suatu hari alkisah bermula selepas officemate promot si putih putih melati Ostematrix kepada saya. Niat dia share pasal Oste tu sebab dia tahu saya ni jenis tak minum susu. Ingat lagi ayat dia,Adik,elok ambil kalsium ni. Sekarang masa bujang adik tak pikir lagi. Esok2 dah kawen baru adik tahu. Adik tu dah lah tak minum susu. Nanti adik menyusu baby,baby tarik semua kalsium adik adik plak tak minum susu so darimana adik nak dapat kalsium untuk adik plak?
.

Itu lah yang jadi reput gigi,reput tulang sbb baby dh tarik kalsium adik. Lagi 1 adik tu senggugut teruk bagus adik ambil oste ni. Sebab  kalsium membantu mengekalkan otot dalam badan yang menghalang daripada kekejangan. Adik pun selalu mengadu sakit-sakit badan kalau banyak jalan & naik tangga. Tu sebab  adik kekurangan kalsium la.
.

Saya pulak jenis kalau kawan berniaga memang senang nak tergoda untuk membeli. Hihi. So saya pun decide beli oste pada bulan itu. Selepas mencuba sebotol siputih Ostematrix alhamdulillah haid bulan berikutnya tu saya tak diserang senggugut lagi.
.

Menunggu2 jugak kononnya bila lah nak senggugut..hahhaa.. Waaahhh.. ini ajaib.. memang benar-benar berkesan. Badan pun dh takde sakit-sakit  sangat ulang alik turun naik tangga. Dan 1 lagi yang saya perasan saya dah tak perlu tunggu 3 4 hari atau kadangkala seminggu untuk membuang. Rupa-rupanya kandungan magnesium dalam Oste tu membantu otot usus menjadi lebih relaks & lancar. Najis juga lebih lembut & lebih mudah dikeluarkan.
.

Bulan seterusnya saya beli Oste dan tambah GLA untuk masalah senggugut saya tu. Dan saya serta merta join jadi ahli Shaklee kerana saya sudah merasai Shaklee Effect itu sendiri.
.

Alhamdulillah sehingga hari ini saya tidak lagi diserang sengugut yang sampai tahap bergulung-gulung mcm tikar mengkuang 😅😅😅. Terima kasih officemate merangkap mak shaklee ku kerana memperkenalkan oste kepada saya 😘😘
.

Kepada anda yang mengalami masalah sama seperti saya iaitu 3S : Senggugut,Sakit2 Badan & Sembelit  dapatkan Ostematrix & GLA hari ini juga. Pastinya takkan sia-sia 💪💪💪

Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Tuesday, 15 May 2018

KEISTIMEWAAN SUPPLEMENT SHAKLEE

Terima kasih kerana sudi singah ke VitaminOri. Pada entri kali ini saya ingin  berkongsi  dengan anda mengenai keistimewaan produk shaklee

Shaklee merupakan syarikat nutrisi semulajadi di A.S dengan sejarah yang bermula dari 1915. Shaklee telah menjadikan masyarakat lebih sihat selama lebih 60 tahun.



Shaklee menawarkan produk nutrisi semulajadi dan penjagaan peribadi berkualiti tinggi, serta produk kegunaan rumah mesra alam yang telah membantu jutaan orang menikmati kehidupan yang lebih sihat dengan memelihara dan memastikan kesihatan planet.

Pada awal 1960 shaklee telah menghasilkan pembersih terbiodegradasi yang pertama. Shaklee juga merupakan syarikat pertama di dunia yang memperolehi pensijilan Climate Nutral™ yang mengimbangi pelepasan karbon, memberikan impak bersih sifat kepada persekitaran. 



Shaklee juga menjalin kerjasama dengan salah seorang  pengubah  dunia  tersohor masa kini – Pemenang Anugerah Keamanan Nobel Prof. Wangari Maathai, pengasas Green Belt Movement yang telah mengubah kehidupan jutaan rakyat Afrika melalui penanaman  pokok Prof.  Daniel Esty, penulis buku  Green to Gold memberi  sorotan  kepada  beberapa syarikat dengan amalan perniagaan yang  bukan  sekadar  menjana keuntungan  malah  memberi  manfaat kepada alam sekitar dan penjelajah terkemuka dunia Will Steger, yang mana penerokaan Kutub beliau telah membuka  mata  dan  membina kesedaran mengenai kesihatan rantau alam semula jadi paling sensitif dunia dan apa yang boleh dilakukan  untuk  memperbaikinya. 

Falsafah Produk Shaklee

Selama lebih 100 tahun, pelbagai generasi telah  menaruh kepercayaan bahawa Shaklee mampu melakukan apa yang syarikat  lain  tidak  mampu  untuk  lakukan  – menghasilkan produk  yang  selamat  secara  semula  jadi  DAN  terbukti berkesan. Misi  kami  di Shaklee  adalah  untuk  menyediakan  kehidupan yang lebih sihat dan semestinya lebih baik, untuk semua. Kami  melakukannya  melalui  penghasilan  produk  semula  jadi yang sangat luar biasa, dan anda sentiasa mahu berkongsi cerita dengan keluarga dan rakan mengenainya. Setiap bahan yang memasuki setiap botol Shaklee telah dicipta untuk  memperbaiki kesihatan, berfungsi  tanpa  kompromi, dan lembut serta mesra pada alam sekitar. Apabila anda memilih Shaklee, anda akan mengetahui tiga perkara yang nyata dan benar. 

Saranan Shaklee

1) Makan secara sihat

  • Pelan pemakanan sihat anda termasuklah pilihan menyihatkan yang menekankan kepada pengambilan buah-buahan, sayur-sayuran, bijian penuh, dan produk susu bebas-lemak  atau rendah-lemak.
2) Bersenan dan capai berat yang sihat
  • Jadikan aktiviti fizikal yang kerap dan teratur sebagai komponen utama program  pengurusan kesihatan anda untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan menyeluruh dan mengurangkan  risiko penyakit kronik.
3) Pilih supplement secara bijakbijak
  • Suplemen multivitamin/mineral yang komprehensif dan seimbang dengan sekurang-kurangnya 450mg kalsium dan vitamin D adalah memadai dan munasabah.
  • Pastikan anda mengambil protein yang mencukupi setiap hari; ia adalah bahan pembina tubuh paling asas, untuk mengekalkan tenaga dan kulit yang sihat.
  • Cuba tingkatkan pengambilan asid lemak omega 3, EPA dan DHA, yang dikaitkan dengan pengurangan risiko penyakit kardiovaskular serta memperbaiki tindak balas metabolik dan keradangan.
  • Nutrien anti oksidan membantu melindungi sel-sel tubuh daripada penuaan, jadi pastikan anda mengambil anti oksidan seperti vitamin C dan E, serta beta karotena.
  • Pastikan pengambilan vitamin B yang penting seperti asid folik, vitamin B6 dan B12, untuk membantu melindungi DNA dan menyokong penuaan yang sihat.
  • Akhir sekali, dapatkan nutrisi probiotik untuk menyokong penghadaman yang sihat dan fungsi imun.












Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Monday, 14 May 2018

MASALAH RESDUNG DAN ALLERGIC SEAFOOD TIADA LAGI - Pengedar Shaklee Kota Bharu 0139926245

Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radang pada rongga sinus yang di sebabkan oleh jangkitan kuman.

GEJALA RESDUNG

  • Hidung selalu tersumbat
  • Lender dari hidung dan tekak
  • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
  • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
  • Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya
Meh baca kita adik Musdalipah ni yang mempunyai masalah resdung dan allergic kepada makanan laut. Selepas 5 tahun elak makanan laut sekarang sudah dapat menikmatinya tanpa rasa ragu² akan di serang allergic


[DERITA RESDUNG SEMAKIN PULIH SELEPAS AMALKAN SET RESDUNG SHAKLEE]


Saya Musdalipah binti Ariffin. Berumur 25 tahun. Bekerja sebagai juruwang kedai runcit.
.

2010
Pada tahun 2010, saya dimasukkan ke hospital  selepas makan udang. Baru tahu diri ada alahan seafood. Badan naik bintik-bintik merah dan gatal-gatal. Tekak rasa sakit, pedih perut dan muntah-muntah. Pihak doktor bagi rawatan segera. Injection dan tambah air. Alhamdulillah, malam tu juga dah boleh discharge.
.

2011
Pada tahun 2011, kejadian yang sama terulang lagi. Petang tu mak masak sambal udang kering. Makan bertambah-tambah sehingga lupa diri tu tak boleh makan udang. Saya rasa sesak nafas, batuk-batuk, pening, tekak rasa sakit, dan kali ni darah yang keluar dari tekak. Malam tu masuk hospital lagi kerana kedegilan diri sendiri.
.

2015
Hujung tahun 2015, masalah lain pulak timbul. Saya menghadapi masalah bersin pagi-pagi, mata berair, hidung berair, sakit kepala, tak boleh hidu habuk, dan tak boleh hidu asap rokok. Sebelum ni cuma bersin-bersin biasa ja. Ada ambil rawatan resdung tapi hanya pergi sekali. Lepas tu, tak pergi lagi sebab rawatan dia agak leceh.
.

2016
Bulan Februari 2016, saya mula ambil set resdung shaklee. Saya beli sebotol alfalfa complex dan sebotol vitamin c plus. Saya ambil 10 biji alfalfa complex dan 2 biji vitamin c setiap hari. Saya minum air masak sebanyak 2 liter sehari. Sebulan lebih saya konsisten pengambilan set resdung ni. Masalah bersin-bersin, hidung berair, mata berair dan sakit kepala dah berkurang hari demi hari.
.

Bulan demi bulan saya semakin yakin dengan set resdung ni. Pernah terbaca yang set resdung ni pun sesuai untuk alahan seafood. 5 bulan kemudian, mak ada masak udang. Saya cuba memberanikan diri untuk makan setelah hampir 5 tahun tak makan seafood. Alhamdulillah tiada kesan apa-apa masa makan udang tu. Lepas dari tu, saya semakin berani makan apa-apa pun jenis seafood.
.

Alhamdulillah, bersyukur sangat saya semakin pulih. Sesiapa yang ada masalah resdung teruk, ada alahan seafood. Boleh ambil set resdung shaklee, iaitu Alfalfa Complex dan Vitamin C Plus.
.

Terima kasih Shaklee dan Supermom Shaklee.

Macam mana, jika anda juga mengalami masalah yang sama boleh la cuba vitamin C dan alfalfa shaklee ni.

Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah

HASANAH@NA

Friday, 11 May 2018

APA ITU TELOMERE

Adakah anda tahu?

Telomeres adalah topi pelindungan daripada DNA. Panjang Telomere merupakan faktor peramal untuk kesihatan dan umur yang panjang.

Telomeres adalah salah satu komponen pada kromoson di mana telomeres terletak pada hujung kromoson dan berfungsi sebagai perlindung kepada DNA. Nak gambaran lebih jelas telomeres, boleh bayangkan telomeres sebagai tali kasut di mana tali kasut adalah DNA, penghujung tali kasut yang ibaratkan sebagai telomeres, bila coating plastik pada penghujung tali kasut rosak maka tali kasut akan terurai.

Sama juga dengan telomeres, sekiranya telomeres rosak, DNA akan rosak ataupun kromoson akan melekat dengan kromoson lain. DNA manusia adalah penting kerana ia mempunyai banyak info genetik keturunan kita termasuk warna kulit, warna mata, warna rambut dan lain².

Secara lazimnya, sel-sel di badan kita akan terbahagi dan setiap sel boleh terbahagi di antara 50-70 kali. Dalam masa yang sama, proses pembahagian sel akan menyebabkan telomeres menjadi semakin pendek dan pendek. Proses pembahagian sel akan terhenti apabila telomeres sudah tidak berfungsi ataupun habis. Oleh itu, telomeres juga dikenali sebagai aging clock kepada sel² kita. Apabila pembahagian sel terhenti, ia juga menjadi salah satu punca kepada penyakit kanser.



Kajian makmal mencadangkan bahawa campuran polifenol terhadap 4 bahan-bahan ini boleh:

• Membantu sel-sel anda melindungi dan membaiki DNA serta memerangi radikal bebas, memastikan sel-sel akan sentiasa sihat.
• Mengoptimumkan prestasi sel dengan melambatkan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End-Product). Protein AGE dikenali sebagai penyebab kepada sikap tidak bertoleransi glukosa dan penuaan selular.
• Meningkatkan tenaga selular, membantu memperbaharui dan menyegarkan semula sel anda.
• Meningkatkan kesihatan Telomeres, yang merupakan sebahagian penting daripada sel anda. 





 Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah

HASANAH@NA