Tuesday 15 November 2016

SIAPA DR. FORREST C.SHAKLEE & SEJARAH SHAKLEE

ASSLAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA

Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kerana sudi datang ke blog VITAMIN ORI. Kali ni saya ingin kongsikan siapa dr forrest c.shaklee dan sejarah shaklee yang membuatkan saya kagum dan terus setia bersama shaklee dan berkongsi kebaikan shaklee kepada semua yang ingin hidup lebih sihat.



Dr forrest C.Shaklee adalah merupakan pengasas syarikat shaklee pada tahun 1956 semasa berusia 61 dan hidup untuk melihatnya berubah menjadi sebuah syarikat Fortune 500 dalam usia 80-an beliau.

Dr forrest C.Shaklee adalah seorang yang berbilang bakat, laluan kerjaya yang pelbagai Dr Shaklee termasuk chiropractor, pencipta, penulis, paderi dan personaliti radio. Setiap pengalaman membantu membentuk wawasan beliau. Hari ini falsfah Shaklee "Better You Better World" mencerminkan secara langsung visi awal Dr Shaklee.

SEMANGAT KEHIDUPAN DR FORREST C.SHAKLEE



Minat Dr Shaklee dalam kesihatan bermula kerana penyakit zaman kanak-kanaknye iaitu batuk kering. Tanpa bergantung pada hospital atau ubat-ubatan, rawatan belia adalah rehat yang cukup, makan makan yang berkhasiat dan menghabiskan waktu di luar iaitu di luar kawasan luar bandar lowa. Hidup berharmoni dengan alam semulajadi satu cara hidup dalam tahun-tahun pembentukan beliau.

Minat Dr Shaklee dalam kesihatan yang optima, membawa beliau dari lapangan ke makmal dan bilik peperiksaan. Beliau percaya bahawa pemakan yang baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan. Sentiasa mencuba, Dr Shaklee membangubkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan. "Vitalized Mineral" telah di perkenalkan pada tahun 1915, sebelum konsep vitamin telah difahami sepenuhnya. Beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang amat berjaya, di mana beliau belajar dari merawat pesakit bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan bukan hanya merawat penyakit.

Dr Shaklee juga merupakan orang terawal dalam amalan membantu diri sendiri. Belaiu menulis beberapa buku mengenai kepentingan pemikiran positif, yang mempunyai hak cipta sebagai "Thoughtmanship". Dia juga menjagar konsep keharmonian, kesihatan dan rahsia kehidupan yang berjaya di program radio mingguan sendiri.

No comments:

Post a Comment