Friday 26 January 2018

CARA MUDAH MENGATASI BENGKAK TONSIL

Assalamualaikum dan Salam sejahtera

Anda atau anak anda ada masalah bengkak tonsil?

Kedua² anak saya mempunyai masalah tonsil cepat bengkak.

Adakah anda tahu tentang risiko
🔅Ketidakselesaan kerana sakit di bahagian tekak
🔅Sukar untuk menelan
🔅Bengkak tonsil dikalangan kanak² boleh membahayakan nyawa (Dr.Samril Bokari)

CARA MENGATASI RADANG TONSIL
Tanpa rawatan- Pilihan untuk jangkitan tonsil yang ringan dan akan sembuh dalam beberapa ketika

Minum air masak dengan banyak- Memang sukar untuk memelan jika mengalami masalh bengkak tonsil yang agak serius. Namum, air yang banyak amat membantu tubuh untuk mengekalkan hidrasi tubuh. Lebih² lagi apabila mengalami demam pada suhu yang tinggi. Kekurangan air akan memyebabkan badan kurang air, sakit kepala, keletihan dan simptom² yang lebih teruk.

Ubatan- Digunakan untuk meredakan kesakitan dan perlu mendapat nasihat dan preskripsi dari doktor.

Pembedahan tonsil- Ia diambil sebagai jalan terakhir jika tonsilitis berlaku pembengkak serius, menutup salur pernafasan, bernanah.

Supplemen- Tonsilitis adalah masalah berkaitan jangkitan bakteria atau virus melawan sistem pertahanan tubuh, baik kanak² mahupun dewasa. Umumnya, nutrisi supplemen mampu bertindak sebagai altenatif kepada kaedag untuk merawat masalah tonsil ini.

Untuk anak saya dan keluarga saya, saya gunakan Nutriferon Shaklee sebagai supplement bagi memingkatkan sistem pertahanan tubuh.

Nutriferon- Berfungsi untuk meningkatkan interferon semulajadi yang menyokong sistem ketahan badan terhadapt sebarang jangkitan kuman dan bakteria. Direka khas supaya mudah diamabil dan mesra kepada kanak² dan dewasa yang sukat menerima atau menelan ubat.


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawa

HASANAH@NA





No comments:

Post a Comment