Thursday, 12 October 2017

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU

 

Akak nak kongsi sikit sal vitamin yang akak selfie tu hihihi. Itu salah satu vitamin kegemaran akak sekarang. Kalau nak di ikutkan banyak sebenarnya. Hari ni nak kongsi yang ni je dulu.

Alfalfa ni memang akak tak pernah tinggal sebab ia sudah banyak membantu akak. Dulu ia membantu semasa akak mengalami masalah susu badan drop, setelah amalkan alfalfa akak perasan masalah sembelit akak pun kurang.

Sekarang ni akak amalkan alfalfa untuk perbanyakan susu badan akak sebab akak dah niat nak fully bf baby no 2 akak ni. Alhamdulilah sampai sekrang akak still bf bby dan dapat buat stok susu.

Akak nekat untuk ebf bby no 2 ni walaupun akak berkerja, orang lain buleh tak kan kita tak boleh kan. Stok susu sentiasa ada walaupun akak tak buat stok susu semasa dalam pantang.
Bila dah jadi mak2 ni pasti nak buat yang terbaikkan untuk anak2 kita kan. Semua tahu kan kebaikan susu ibu untuk anak dan ibu. Itu sahaja la coretan akak untuj hari ini.

TIPS PERBANYANKKAN SUSU

  1. Jangan panic, bawa bertenang
  2. Sentiasa berfikiran positif
  3. Belajar ilmu "Supply n Demand"
  4. Perah susu badan
  5. Kosongkan payudara
  6. Ambil milkbooster(supplement)
  7. Perbanyakkan minum air masak (3L)
Ni akak senaraikan KEBAIKAN DAN KELEBIHAN ALFALFA

  • Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  • Menyingkirkan lemak dan kolesterol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.
  • Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  • Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
  • Mencegah/ merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan.


SELAIN ITU IA JUGA

  • Legakan sakit-sakit sendi dan belakang.
  • Membantu hilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi kelegaan semasa period.
  • Membantu Merawat arthitis
  • Membantu Merawat athma
  • Mencuci usus bagi membuang toksik
  • Membantu membuang angin dalam badan
  • Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Membantu masalah keputihan pada wanita.
  • Membesar dan menegangkan payudara.
  • Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri.
  • Memulihkan urat selepas bersalin.
  • Milk booster
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina lelaki
  • Membantu Melegakan masalah sembelit

Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma

HASANAH@NA


No comments:

Post a comment