Friday 7 October 2016

TIPS MEMILIH VITAMIN C YANG BETUL

ASSALAMUALAIKUM W.B.T & SALAM SEJAHTERA

Umum mengetahui, vitamin C merupakan salah satu vitamin yang sangat diperlukan oleh badan, yang bukan sahaja untuk mengelakkan dari terkena skurvi, tetapi juga untuk kesihatan yang optimum. Pun begitu, badan kita tidak dapat mensintesis vitamin C sendiri seperti kebanyakan haiwan lain. Jadi, kita perlu mengambil sumber vitamin C ini dalam diet seharian kita. Makanan tambahan atau suplemen juga boleh dijadikan amalan seharian untuk mencukupkan keperluan vitamin C badan kita. Di sini saya kongsikan 4 tips memilih suplemen vitamin C yang betul dan berkualiti agar lebih nilai untuk wang anda.

4 TIPS MEMILIH SUPLEMEN VITAMIN C YANG BETUL:

1. Ia seharusnya menyediakan kira-kira 500 miligram vitamin C setiap tablet




2. Pelepasannya hendaklah berasaskan gam dan resin tumbuhan semulajadi. Ini dikenali sebagai "pelepasan berlanjutan" yang berbeza daripada "pelepasan mengikut masa"


3.vitamin C shaklee. Ia seharusnya mengandungi kcompleks bioflavonoid, seperti buah limau, limau gedang, oren dan kompleks hesperidin. Bioflavonoid telh pun dibuktikan dapat membantu vitamin C dengan dua cara. Ia dapat mempertingkatkan penyerapan, dan juga membantu vitamin C melaksanakan tugas-tugasnya dengan baik.

4. YANG PALING PENTING: Ia seharusnya di uji secara klinikal untuk memastikan penyerapannya. Dalam ertikta lain, ia seharusnya terbukti dapat meningkatkan paras vitamin C dalam darah.
 VITAMIN C SHAKLEE ADALAH PILIHAN RAMAI


Jika berminat dengan supplement semulajadi ini anda boleh hubungi saya


HASANAH@NA


SMS/WHATSAPP0139926245 
FB: Nur Hasanah 
IGArieyana468_healthy_care

PAGEArieyana468_healthy care
 
 Pengedar shaklee kota bharu, wakaf che yeh, kubang kerian, pasir tumbuh, melor, binjai dan kawasan berdekatan dengan nye. Pengeposan seluruh malaysia

No comments:

Post a Comment