Friday, 14 December 2018

POLIFENOL - ANUGERAH SEMULAJADI DI DALAM BOTOL

Menjadi produk terlaris, tidak diragui lagi bahawa minuman campuran botani ini disukai ramai. Berikut adalah 6 SEBAB mengapa anda juga akan menyukainya.


 1. KERANA IA SEDAP

Minuman campuran botani yang sedap ini mengandungi ekstrak Polyganum Cuspidatum,  Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.  Campuran unik ini memberikan anda polifenol, bahan semulajadi yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan dengan rasa hebat.

 2. POLIFENOL BAIK UNTUK BADAN

Istilah polifenol digunakan untuk menggambarkan kumpulan tumbuhan yang mempunyai faedah antioksidan dan kesan perlindungan terhadap penuaan selular .

Polifenol adalah sebatian antioksidan semulajadi yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan benih dan buah-buahan termasuk anggur, memberi mereka warna sambil melindungi mereka daripada penyakit.

Malah penyelidikan yang terkini mencadangkan bahawa polifenol mungkin memberi pelbagai manfaat secara biologi serta berterusan meningkatkan kesihatan manusia .

 3. KEKAL BERTENAGA DENGAN POLIFENOL

Hidup dengan penuh semangat dan bertenaga bersama gabungan polifenol yan betul. Kajian makmal dan klinikal terkini mencadagkan bahawa  polifenol yang terdapat dalam Anggur Muscardine, Eldeberi Eropah, Lobak Ungu dan Polyganum Cuspidatum dapat membentu meningkatkan tenaga dalam sel agar mempunyai stamina yang lebih lama dan kekal bertenaga menjalankan aktiviti yang digemari.

 4. 1 SUDU SETIAP HARI UNTUK PERMULAAN YANG HEBAT

Sedikit namum berkhasit. Mengandungi campuran ramuan asli yang pekat. 1 sudu teh memberi anda nutrien unuk mengalami sendiri peningkatan pretasi, fokus dan tahap tenaga. Ambil secara terus atau campur dengan minuman anda, elok dihidang sejuk.

 5. GABUNG DENGAN NUTRIEN LAIN RANSANGAN YANG HEBAT.

Minuman campuran botani polifenol serba boleh ini melengkapkan semua jenis diet dan menciptakan kesan bersinergi untuk keberkesanan maksimum dengan nutrien lain.

 6.MINUM DENGAN FIKIRAN YANG TENANG

 Minuman botani ini berstatus halal dari islamic services of American (ISA) yang di iktiraf oleh JAKIM

Sudahkan anda tahu produk minuman botani apa yang mengandungi polifenol. Vivix shaklee adalah salah satu minuman botani yang sangat digemari oleh orang ramai.


Dan untuk pengetahuan anda pada 15/12/18 pihak shaklee akan mengadakan promosi dan produk vivix adalah salah satu produk promosi. Anda wajib rebut peluang ini kerana dengan pembelian twin pack vivix anda dapat:-
  • Free postage
  • Free membership
  • 10% discount 
  • Rebate cash 
Sebahagian daripada testimoni pengguna vivix shakee.



Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah



HASANAH@NA



Tuesday, 4 December 2018

PENGAMBILAN PROTEIN DAPAT ATASI MASALAH GASTRIK

Ramai dikalangan rakyat malaysia yang mempunyai masalah gastrik,  ada yang setiap bulan terpaksa ke klinik atau hospital untuk dapatkan suntikan jika gastrik menyerang untuk melegakan kesakitan yang diaami.

Protein shaklee dapat membantu masalah gastrik anda kerana dalam protein shaklee mengandungi 9jenis asid amino yang diperlukan oleh badam selain itu ia protein shaklee yang diperbuat dari kacang soya yang berkualiti dan bersifat alkali dan mampu menutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut.


Apa kata anda baca testimoni akak Sharon Jane ni yang telah menggunakan protein sheklee untuk diri sendiri dan juga untuk ayah tercinta beliau.

[MASALAH GASTRIK DAPAT DIATASI SELEPAS AMALKAN ESP SHAKLEE]
Hai semua. Nama saya Sharon Jane. Berasal dari Bintulu, Sarawak. Saya merupakan suri rumah sepenuh masa.
Sejak beberapa tahun yang lalu saya sering mengalami sakit gastrik yang teramat sangat. Setiap kali gastrik datang menyerang saya terpaksa dikejarkan ke hospital atau klinik bagi mendapatkan suntikan bagi mengurangkan sakit gastrik berkenaan.
Sehinggalah saya melahirkan anak pertama pada tahun 2011 sakit gastrik masih menyerang setiap kali saya makan makanan pedas atau masam. 
Saya masih ingat lagi masa tahun 2015 saya kena serangan gastrik yang teruk sehingga kena tahan di wad kecemasan Hospital Bintulu. Saya mengalamai sesak nafas dan sakit dada. Hanya Tuhan saja tahu bagaimana rasa sakit masa itu.
Saya mengetahui tentang ESP Shaklee melalui laman satu blog bahawa ESP dapat membantu untuk diet. Memandangkan saya mengalami masalah berat badan berlebihan maka saya cuba ikhtiar dengan ESP. 
Setelah mengamalkan ESP saya perasan perubahan pada selera makan. Malah sejak amalkan ESP sakit gastrik saya tidak menyerang lagi. Saya sudah boleh makan buah kegemaran saya iaitu limau dan lemon tanpa kena serangan gastrik. 
Malah ayah saya yang juga mengalami sakit gastrik teruk pun saya perkenalkan dengan ESP. Sekarang ayah juga semakin kurang diserang gastrik dan sentiasa amalkan ESP. 
Harapan saya agar ayah turut pulih dari sakit gastrik sepenuhnya seperti saya. 
Terima kasih ESP.
Terima kasih Shaklee.


Bagaimana adakah anda rasa protein shaklee dapat membantu untuk menyelesaikan masalah gastrik anda. Esp shaklee adalah protein shaklee.


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Monday, 3 December 2018

PROMOSI DECEMBER SHAKLEE YANG AWESOME

Semua dah tahu kan setiap bulan pihak shaklee akan buat promosi, itu yang best tentang shaklee kerana setiap bulan pasti ada produk yang offer so kita boleh save bajet kita setiap bulan dengan pembelian produk offer.

Korang nak tahu ke produk apa yang offer bulan ni?

Haaa meh² baca sampai habis..

Bahan² yang terdapat dalam produk YOUTH™

MUSCADINE GRAPE
๐Ÿ‘‰ Melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin

LOTUS JAPONICUS
๐Ÿ‘‰ Youth Complez diganbungkan dengan Lotus Japonicus mengaktifkan protein Youth yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.

APPLE STEM CELL EXTRACT
๐Ÿ‘‰ Mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit, mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit.

SCHISANDRA CHINENSIS FRUIT EXTRACT
๐Ÿ‘‰ Menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksida.

VITAL REPAIR+COMPLEX
๐Ÿ‘‰ Memberikan nutrien antioksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

PRODUK² YOUTH™ ADALAH
๐Ÿ‘100% vegan
๐Ÿ‘Hipoalergenik
๐Ÿ‘Non-Comedogenic (tidak menyumbatkan liang pori)
๐Ÿ‘Diuji oleh Ahli Dermatologi
๐Ÿ‘Diuji oleh Ahli Oftalmologi

Penjagaan kulit muka Youth™ juga bebas dari 1500 bahan kimia dan bahan penjagaan kulit yang sering dipersoalkan.


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah

HASANAH@NA

Friday, 2 November 2018

PROMOSI MENARIK SHAKLEE PADA NOVEMBER 2018

Pada setiap bulan shaklee pasti akan ada produk promosi bagi memberi keseronokan pada mereka untuk membeli dengan harga yang jimat berbaloi².

Gambar di bawah adalah iteam promosi pada bulan ini.

Omega Guard adalah vitamin kesukaan ramai kerana semua peringat umur boleh menggunakannya.


Shaklee baby adalah kegemaran ibu² yang mementingkan keselamatan bayi dengan mengunakan bahan mandian yang 100% dari bahan organic.



Item last ialah Skincare yang bebas dari 1500 bahan terlarang dalam skincare. Selain itu sebelum ia dilancarkan ia telah menjalani 8tahun kajian.


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Thursday, 1 November 2018

6 CARA MEMILIH MINYAK IKAN TERBAIK

Semperna promosi OMEGA GUARD SHAKLEE pada bulan ini, meh saya kongsikan sedikit cara memilih minyak ikan terbaik

Selalu saya dengar, orang cakap harga Omega Guard Shaklee mahal, harga minyak ikan lain jauh lebih murah.


Tahu tak, apa kelebihan minyak ikan Shaklee ini? Kenapa ia berbeza daripada minyak ikan jenama lain?

1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies). Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

2. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan. Jadi yang mana lebih murah, minyak ikan jenama X harganya RM80, minyak ikan Shaklee harga jualan RM 136. Jika inginkan khasiat yang sama, minyak ikan jenama X adalah RM80 x 3 = RM240. Bukan kah minyak ikan jenama Shaklee lebih murah? :)

3. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu- satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA. Jadi khasiat Omega Guard Shaklee sudah tentu lebih baik daripada jenama lain.

4. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

5. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini

6. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tule n dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.



Hati-hati memilih minyak ikan omega 3 di luar sana kerana kemungkinan tahap merkuri tinggi dan kualiti serta keberkesanannya belum tentu terjamin

Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Tuesday, 11 September 2018

3 CARA BAGAIMANA UNTUK MENGEKALKAN TULANG KUAT DAN SIHAT

Kita memerlukan lebih daripada kalsium untuk mengekalkan tulang sihat dan kuat. Kalsium sahaja tidak mencukupi untuk memastikan 
tulang kita sihat. Gabungan unik mineral-mineral 
penting diperlukan untuk menyokong penghasilan tulang yang lebih kuat untuk membantu mengekalkan kesihatan dan berasa lebih muda ketika kita berumur.



Kalsium adalah mineral yang paling 
banyak terdapat di dalam tulang kita.
• Bahan utama untuk menghasilkan tulang yang 
kuat dan sihat. 
• Mengekalkan ketumpatan tulang sepanjang 
hidup. 
• Disarankan untuk mengambil 1000mg 
kalsium sehari dan jumlahnya meningkat bagi 
wanita menopaus.

Magnesium adalah kunci kepada 
gabungan dan penggunaan kalsium di 
dalam badan. Ia menyokong:
• Proses pengaktifan vitamin D supaya ia
boleh meningkatkan penyerapan kalsium.
• Disyorkan untuk mengambil 
sekurang-kurangnya 300mg sehari untuk 
perkembangan tulang yang sihat.

Vitamin D yang rendah di dalam tubuh 
boleh menyebabkan kekurangan kepadatan 
tulang dan kualitinya, sZi meningkatkan 
penuaan tulang. Vitamin D membantu:
• Merangsang penyerapan kalsium pada 
saluran pencernaan.
• Mengekalkan paras kalsium dan fosfat
untuk proses penghasilan tulang yang normal.

Boron ditemui di dalam tulang dan 
tisu-tisu lain di seluruh badan.
• Ia mengelakkan tulang rapuh dengan
menyokong proses metabolik tulang yang 
normal.
• Menyokong penggunan nutrien yang 
terlibat di dalam penghasilan tulang yang 
kuat secara effektif.

Mangan, Kuprum dan Zink
Kekurangan salah satu daripada mineral ini dikenalpasti akan menghalang pertumbuhan tulang dan meningkatkan risiko osteoporosis di kemudian hari. Mineral ini penting untuk:
• Mengaktifkan enzim yang terlibat di dalam proses penghasilan tulang.
• Melindungi tulang anda daripada kerosakan oksidatif.

Kita Perlu Lebih daripada Kalsium untuk tulang kuat dan sihat. Bagaimana Mengekalkan Tulang Kuat 

1) Mula dari awal

Kerana penurunan ketumpatan tulang bermula 
pada usia 30 tahun, cara terbaik adalah bermula semasa anda masih muda.

2) Lakukan Senaman Menahan
Beratan (Weight-bearing)

Senaman menahan beratan meningkatkan k etumpatan tulang anda kerana ia semakin kuat ketika diletakkan di bawah tekanan. Cuba angkat berat, berjalan kaki, berlari, mendaki, menari dan bermain tenis.

3) Buat Pilihan Yang Sihat

Jalani gaya hidup dan kekalkan berat badan yang 1 2 3 lebih sihat. Vitamin D yang rendah di dalam tubuh boleh menyebabkan kekurangan kepadatan 
tulang dan kualitinya, serta meningkatkan 
penuaan tulang. Vitamin D membantu:
• Merangsang penyerapan kalsium pada 
saluran pencernaan.
• Mengekalkan paras kalsium dan fosfat
untuk proses penghasilan tulang yang 
normal. 

Selain daripada itu anda juga boleh mengamalkan OSTEMATRIX untuk mengekalkan kepadatan tulang kerana ostematrix mengandungi hampir kesemua komponen seperti di atas iaitu Kalsium, Magnesium,  Boron, Magnan,  Kuprum dan Zink.


Jika berminat dengan supplement semulajadi dan ingin menambah income bulanan anda boleh hubungi saya untuk konsaltasi percuma atau anda boleh dapatkan produk melalui esell di bawah


HASANAH@NA

Saturday, 1 September 2018

MASALAH SEMBELIT DAN CARA ATASINYA - Shaklee kota bharu 0139926245

Masalah sembelit merupakan perkara biase yang sering di alami oleh semua orang tapi adakah anda semua tahu yang masalah sembelit boleh mendatangkan pelbagai penyakit.

Apabila kita jarang membuang toksin akan terkumpul dalam badan kita. Toksin tersebut akan menyebabkan kita mengalami pelbagai penyakit seperti kanser usus, sakit lutut dan berat badan berlebihan.

Meh baca kisah kak NOOR HARTINI MD SAAD yang pernah mengalami masalah sembelit dan kini sudah dapat membuang setiap hari tanpa gagal dan masalah sakit lututnye juga dapat di atasi.

[MASALAH SUKAR BUANG AIR BESAR DAN SEMBELIT KINI TIADA LAGI]
.

Masalah buang air besar dan sembelit boleh menyebabkan ia menganggu kerja harian dan aktiviti kita setiap hari. Kulit mudah kusam akibat toksin didalam badan tidak dapat dibuang dengan sempurna. 
.

Malah berat badan juga akan makin naik tanpa ada sebarang perubahan walaupun sedang berdiet. Sembelit dan masalah penghadaman boleh menyebabkan usus kita menjadi tidak sihat dan ia boleh menyebabkan buasir terjadi akibat dari terlalu kerap meneran dan menahan dari membuang air besar. 
.

Jika terus dibiarkan masalah ini, ia boleh mengakibatkan badan kita tidak sihat dan kulit wajah kita pun kusam, tua dari usia sebenar kita dan kita boleh mengidap KANSER USUS.
.

Alhamdulillah itulah yang saya alami sebelum kenal set vitamin Shaklee ini. Pada mulanya saya 
mengambil set menyusu asas yang terdiri dari alfalfa, lecithin dan Ostematrik. Alhamdulillah susu badan kembali meriah time tu dan yang paling menggembirakan saya ialah masalah sukar buang air besar dan kerap sembelit saya telah dapat diatasi.
.

Kalau ingatkan dahulu 2 kali seminggu atau 3 atau 4 hari sekali adalah rutin biasa saya dapat membuang. Dan dah tentulah ia sangat menyakitkan.
.

Pada mulanya saya menyangkakan adalah perkara biasa sebab badan saya baru kenal vitamin ni, mungkin tindak balas dari vitamin saja yang menyebabkan ia memudahkan pelawasan. Tapi sangkaan saya meleset. Masalah sukar buang besar dan sembelit saya terus hilang malah saya kini konsisten dapat membuang air besar 1 atau 2 kali sehari. Alhamdulillah.
.

Bila saya kongsikan kegembiraan saya ini dengan upline saya iaitu ummi mai md saupi. Barulah saya tahu Ostematriklah yang banyak membantu masalah saya ini. 
.

Ostematrik Shaklee ini ialah supplement kalsium yang lengkap dengan pelbagai zat yang diperlukan oleh tubuh kita. Ia mengandungi mineral magnesium,fosforus,vitamin D, zink , kuprum, manganes dan boron. 
.

Jadi terbukti Ostematik Shaklee bukan sekadar kalsium biasa.. Dan baru saya tahu jika ingin memilih pil kalsium pastikan pil kalsium yang kita pilih ada vitamin D agar ia membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang dan tubuh kita dengan baik.
.

Alhamdulillah setelah konsisten mengambil set vitamin ini, apa yang menggembirakan hati saya selain masalah buang air besar dan sembelit dapat diatasi, berat badan saya juga kembali turun dan bmi saya kini stabil.
.

Kulit saya kini juga tidak kusam lagi malah sakit lutut yang saya alami kecederaan dizaman sekolah dulu kini tidak sakit lagi... Alhamdulillah.

Semoga dengan perkongsian saya ini, dapat membantu ibu-ibu dan mereka diluar sana yang mengalami masalah seperti saya dapat mengatasinya dengan mencuba set vitamin Shaklee ini. Alhamdulillah.
.

Dengan mengamalkan vitamin dengan konsisten, saya kini lebih sihat ,cergas dan gembira menjalani kehidupan harian saya.

Terima kasih Shaklee..




Jika berminat dengan supplement semulajadi ini anda boleh hubungi saya

HASANAH@NA

SMS/WHATSAPP0139926245
FBArieyana April
IGArieyana468_healthy_care
PAGEArieyana468_healthy care

Pengedar shaklee kota bharu, kubang kerian, pasir tumbuh, melor, binjai dan kawasan berdekatan dengan nye. Pengeposan seluruh malaysia

Monday, 30 July 2018

5 KESALAHAN YANG DIBUAT IBU MENYUSU HINGGA BOLEH BAWA BAHAYA

PENYUSUAN SUSU IBU

Apabila di sebut tentang penyusuan susu ibu kedenganran seperti semudah menyebut ABC. Tetapi ia tidak lah seperti itu!! Para ibu harus menggali ilmu penyusuan bagi menjayakan perjalanan penyusuan anda.

Dari cara lengkapan yang betul sehinggalah ke penjagaan susy ibu yang telah dipam.

5 KESALAHAN YANG SELALU DIBUAT OLEH IBU MENYUSU

1) Tidak kerap menyusu atau mengepam


Perasan atau tidak jika kita tidak menyusukan bayi atau mengepam untuk suatu jangka masa panjang, payudara kita akan rasa penuh.

Ini bukan sahaja susu malah protein istimewa yang di panggil FIL atau 'feedback inhibitor of lactation' mula terkumpul.

FIL akan menghantar isyarat pada badan kita yang kita sedang menghasilkan susu yang terlalu banyak. Jadi badan kita akan perlahan-lahan menghentikan pengeluaran susu.

Jadi perlahan-lahan badan kita akan menghentikan pengeluaran susu!

Secara langsung, pengeluaran susu badan kita akam semakin sedikit, semakin lama kita tidak memyusu dan mengepam susu, semakin sedikit pengeluaran susu kita.

Sedih tak jika kita tidak dapat memberi susu secukupnya kepada bayi kita. Jadi jangan tunggu hingga payudara kita penuh baru nak menyusu atau mengepam, tapi pilihlah untuk menyusu dan mengepam secara berkala.

2) Rasa sedih kerana tidak pandai cara lekapan yang betul


Bergelut nak membuatkan bayi kita berjaya mendapat lekapan yang betul memang mengecewakan.

Tapi ketahuilah bukan kita je yang mengalaminya, malah hampir semua ibu melaluinya. Jangan terlalu bersedih hingga memberi kesan kepada perjalanan penyusuan kita.

Memang lekapan yang betuk amat penting untuk penyusuan yang berjaya. Sebab itu terdapat kelas dan konsultasi laktasi yang boleh membantu kita semua. Jangan sedih dan kecewa yang keterlaluan kerana ia akan menyebabkan bekalan susu berkurangan.

3) Ponteng shif malam

Setelah penat seharian menguruskan rumah dan si kecil, kita sudah terlalu letih dan hanya igin tidur yang ada dalam kepala kita bukan.

Ramai ibu akan menyerahkan tugas menjaga si kecil kepada si bapa pula supaya kita dapat berehat.

Tapi dengan tidak membuat penyusuan atau mengepam pada waktu malam, payudara akan jadi penuh.

Seperti yang telah diberitahu di nombor 1, ini akan menghantar isyarat yang badan kita sedang menghasilkan susu yang terlalu banyak.

Kesannya, badan kita akan mula mengurangkan penghasilan susu.

Solusinya, pamkan susu kita dan biarkan si bapa uruskan hal yang selebihnya supaya kita dapat berehat dengan lebih tenang.

4) Biarkan si kecil terlalu lama


Bayi yang baru lahir akan cenderung untuk tidur lebih lama.

Dan selalunya ibu bapa akan membiarkan sahaja mereka tidur dalam keadaan yang sungguh comel dan aman. Namum sebenarnya, ini akan memberi impak terhadap penghasilan susu.

Amalan yang baik ialah menyusukan si kecil pada setiap 2 atau 3 jam untuk mengekalkan bekalan susu.

5) Permakanan yang tidak dijaga


Sebenarnya, permakanan ibu memberi impak yang sangat besar terhadap pengeluaran susu.

Memang bukan mudah untuk memastikan kita dapat makn pada masa yang tetap sambil menjaga si kecil.

Selalunya kita akan berakhir dengan mengorbankan masa makan supaya dapat menguruskan si kecil atau mendapatkan rehat.

Tapi sebenarnya sangat penting untuk kita makan makanan yang sihat dan makan mengikut masa yang tetap.

Ini akan membantu pengeluaran susu kita supaya jadi lebih sihat dan meriah. Kita boleh mencuba rutin yang sesuai dengan masa tidur anak supaya dapat makan lebih sihat dan mengikut masa.

Selain dari itu kita juga perlu mengambil beberapa supplement bagi membantu badan kita lebih bersedia dan bertenaga untuk terus menghasilkan susu dengan meriah.

Ini sebahagian supplement yang saya amalkan semasa menyusukan anak sulong dan no 2 saya.



JIKA ANDA INGIN DAPATKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI ANDA SENDIRI ANDA BOLEH TEKAN ESELL DIBAWAH

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c14342b678b4a4f245687aa47fc7769d

ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA


HASANAH@NA



Saturday, 28 July 2018

PILIHAN SET MENYUSU MENGIKUT BAJET DAN KEPERLUAN

Jika sebut tetang set menyusu, pasti ramai ibu² diluar sana tengah serve harga mengikut keperluan dan bajet sendiri bukan. Set menyusu shaklee boleh membantu menyelesaikan masalah ibu² sekalian.

Set menyusu shaklee dapat membantu ibu² meneruskan penyusuan anak² sehingga 2tahun dengan gembira dan jayanya.


PILIHAN SET MENYUSU SHAKLEE YANG DITAWARKAN

ESP - Energizing Soy Protein
  • Jika dilihat pada carta piramid makanan, protein boleh didapati dari sumber tenusu atau daging dan makanan laut.
  • Esp akan memekatkan susu badan ibu dan mengekalkan tenaga ibu sepanjang hari.
  • Bayi juga akan kenyang lebih lama.
  • Bonus dari esp ini akan membuat kulit ibu dan bayi kelihatan gebu dan akan memudarkan parut yang ada.
  • Esp adalah milkbooster yang sangat hebat.

Alfalfa Complax 
  • Tergolong dalam kalangan galactogue iaitu herba yang mempu meningkatkan penghasilan susu badan.
  • Melegakan sengal² badan dan keletihan si ibu.
  • Memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif.
  • Menyingkirkan lemak dan kolesterol.
  • Melawan tumor atau memperbaiki sel² kanser

Vitamin C
  • Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.
  • Mempercepatkan pemulihan kecederaan.
  • Melembutkan kulit ibu dan bayi dan dapat mengatasi ruam.
  • Memperbaiki insomia, stress dan mengatasi masalah mental.
  • Melambatkan penuan bagi si ibu dan menyekat pembentukan pigmen.

Vita-lea
  • Adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia
  • Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah.
  • 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA
  • Disaluti dengan nutrisi spirulina
  • Penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

B Complax

  • Membantu tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak²
  • Membantu kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredahkan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomia
  • Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur dan mengekalka kesihtan rambut
  • Mengurangkan masalah keletihan mata
  • Meredakan senggugut, kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman.

Ostematrix
  • Menguatakan tulang, kuku, kerangka,  gigi dan sistem saraf si ibu dan anak
  • Mengelakan kekejangan atau kebas² kaki
  • Melawaskan pembungan dan mengelak dari sembelit 
  • Kalsium membantu sel menyerap nutrium dan detoksifikasi
  • Memberi kesegaran dan kecergasan tubuh

Ibu² sekalian boleh pilih nak guna set vitamin yang mana, untuk konsaltasi boleh contat saya, saya akang bagi cadangan untuk setiap masalah ibu² semua



JIKA ANDA INGIN DAPATKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI ANDA SENDIRI ANDA BOLEH TEKAN ESELL DIBAWAH

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c14342b678b4a4f245687aa47fc7769d


ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA



HASANAH@NA


Thursday, 26 July 2018

TESTIMONI YOUTH SHAKLEE - Pengedar Shaklee Kota Bharu 0139926245

Kecantikan dengan wanita memang tidak dapat di pisahkan. Semua wanita di dunia ni inginkan kulit wajah bak puteri kanyangan bukan hihihi
.
Meh baca testimoni kawan saya ni, tuan badan sendiri yang cakap muka dia macam muka pecah rumah apatah lagi orang lain yang melihat muka dia.
.

TESTIMONI NOR SHAHIZAN RAHIMI [MUKA PECAH RUMAH]
.

Nama saya Nor Shahizan Rahimi binti Mohd Saad berusia 35 tahun dengan 3 orang cahaya mata ( bakal 4 insya-Allah). Bekerja sebagai seorang guru.
.
Bukan mudah berhadapan dengan orang kalau diri sendiri rasa muka dah macam muka pecah rumah. Bukan tak bersyukur dengan muka yang ada tapi sedih bila anugerah yang ada dicemari dengan noda-noda hitam yang terhasil dari parut setiap kali salah makan.
.
Musuh utama Che Yan ialah terung. Selalu ditempelak. "Ni memang takde lain la ni mesti makan terung" tak pun "dah tau alergik terung sapa suruh makan". Nak cakap apa? So senyum saja. Bukan nak makan sangat terung tu tapi selalu terkena dalam kuah dal atau gulai. 
.
Tak perlu seketul terung, kuahnya saja cukup untuk memusnahkan impian untuk miliki kulit bersih. Setiap kali terperangkap dengan terung muka Che Yan akan ditumbuhi bintik-bintik seolah jerawat dibawah kulit tapi tidak pula ada "mata" kerana seringkali jerawat pastinya ada "mata" dan apabila matang jerawat tersebut akan bertukar menjadi kekuningan.
.
Dalam kes Che Yan bintik-bintik tersebut timbul dibawah kulit dan kadang-kadang berangkai sehingga membentuk satu tompokan. Bintik-bintik tersebut akan meninggalkan parut hitam dan mengambil masa berbulan-bulan untuk lenyap dari pandangan. Keadaan lebih tragis jika bintik berangkai membentuk satu tompokan parut hitam yang besar dan dan mengambil masa berbulan- bulan untuk hilang dari pandangan. Nak cover dengan make up atau bedak asas yang tebal terasa "fake" sangat.
.
Sebelum kenal Shaklee kalau alergic dulu-dulu lagi teruk. Bahagian bawah hidung hingga ke dagu akan penuh dengan tompokan air bisa seperti terkena cacar air. Keadaan mulut Che Yan seperti orang memakai topeng kerana seluruh bahagian mulut di tumbuh seperti cacar air dan berwarna hitam. Pernah juga terpaksa berjumpa doktor kerana kesakitan melampau sehingga mulut tak boleh dibuka.
.
Selepas konsisten vitamin Shaklee sekiranya alergic terung Che Yan akan mengalami masalah bintik-bintik dibawah kulit seperti yang Che Yan ceritakan. Syukur sebab tidak sekronik dulu namun rasanya semua orang menginginkan kulit bersih tanpa cela.
.
Penemuan terbaru Shaklee membuka satu lembaran baru dalam kehidupan Che Yan. #YOUTH dilancarkan "on time" muka Che Yan tengah nazak. Sedap sangat makan nasi berlauk gulai talang di tempat kenduri tak perasan terselit terung dalam masakan tersebut. Bila tersedar terasa bagai petir menyambar "Allah dugaan muka pecah rumah lagi lepas ni". 
.
Terung Che Yan boleh ibaratkan sebagai "ibu" segala masalah kulit kerana ia ibarat "trigger". Jika Che Yan termakan terung maka segala jenis makanan yang seringkali tersenarai sebagai makan alergic untuk kulit Che Yan tak boleh sentuh contohnya seperti makanan laut dan kekacang. 
.
Fuhhh ujian sangat kerana itu semua kegemaran. Semua itu hanya boleh dilihat sehingga semua parut dimuka beransur pulih dan bintik-bintik yang ada sudah tidak reaktif. Jika tidak bukan setakat jadi muka pecah rumah mungkin akan jadi muka jambatan roboh.
.
Bulan 3 #YOUTH dilancarkan. Apabila melihat harga, wow boleh tahan. Tapi Che Yan nekad dan percaya #YOUTH ada sesuatu. Bicara tentang produk penjagaan wajah, dari drug-store, produk bani kilo ( masa ni tiada kesedaran) sehinggalah produk bertaraf antarabangsa. 
.
Selalunya Che Yan dapat info paraben dalam penjagaan wajah atau apa-saja bahan kimia yang terkandung dalam produk tersebut adalah mengikut piawaian yang dibenarkan. Maka pakai saja.
.
#YOUTH datang dengan khabar ianya bebas 1500 bahan kimia berbahaya dan 100% Vegan. Lebih mengujakan apabila bahan yang terdapat dalam #VIVIX juga menjadi salah satu bahan dalam rangkaian penjagaan kulit #YOUTH. Wow, "Vivix luar dalam".
.
Bukan mudah juga nak menjadi pemilik #YOUTH pada peringkat awal kerana dugaan "sold out"nya seringkali berlaku. Bila dah dapat banyak hari pulak ditiliknya. Sebab pembukusan yang menarik, putih suci murni jadikan Che Yan sayang nak pakai. Dah kena penyakit apa pulak dah beli sayang nak pakai. Maka bermulalah rutin  #YOUTH Che Yan. 
.
Che Yan bermula dengan menggunakan basic set seperti yang disarankan walaupun Che Yan memang beli full set sebab dapat C+E percuma dengan belian full set. Dalam masa yang sama Che Yan amalkan #RADIANT5. Sebelum sedar diri ni mengandung Che Yan sengaja habiskan sebotol Vivix dalam masa seminggu. 
.
Memang kesannya sangat booster. Namun setelah disahkan mengandung Che Yan teruskan pula dengan rutin set hamil untuk dalaman. Manakala rutin #YOUTH tidak terganggu kerana tidak ada apa-apa yang perlu diwas-waskan kerana ianya bebas bahan kimia berbahaya.
.
Disini Che Yan kongsikan sekali gambar sebelum dan selepas penggunaan #YOUTH.
.
Che Yan boleh katakan #YOUTH is the best n #YOUTH is hope untuk rangkaian penjagaan kulit muka. 
.
There is so many good and better product outhere but Che Yan choose the best #YOUTH.




JIKA ANDA INGIN DAPATKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI ANDA SENDIRI ANDA BOLEH TEKAN ESELL DIBAWAH

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=51b355a3b14ea894bad041df42f57acf
ATAU BOLEH HUBUNGI SAYA


HASANAH@NA