Thursday, 5 May 2016

PROMOSI MEI

Alhamdulillah,  sempena bulan mei tahun 2016, shaklee membuat promosi berganda-ganda..selain dari alfalfa complek dan vitalea kidz, Shaklee juga telah mengumumkan tentang promosi collagen powder bermula dari 1-30 MEI .Kenali shaklee collagen powder



Bila sebut collagen je mesti lah terbayang kulit cantik, makin muda... Tapi korang tau tak sebenarnya collagen sangat banyak kegunaan dia?

๐Ÿ’“ kolagen membina tulang rawan kita. rawan tu yg mana? ia tulang lembut yg menyambung sendi kita tu. Kalo makan ayam...Perasan tak kat sendi2 ayam tu ada mcm lapisan lembut... itulah rawan. bila rawan tak cukup kolagen, ia boleh tercedera, menipis... Hasilnya sendi kita makin lama makin haus...
๐Ÿ’“ kolagen membantu meningkatkan metabolisma. Makin berusia metabolisma makin menurun. Haaa yg 30 ke atas ni dh tahap wajib amik colagen tau. slow metabolism salah satu akibatnya...Badan senang naik.

๐Ÿ’“ bila tak cukup kolagen, usus kita senang 'bocor' yakni usus kita akan menyerap benda yg tak sepatutnya --> toksin! usus sepatutnya menyerap nutrient dan buang toksin tp kalau bocor.. Semua pun dia kasi lalu.

Haaaa. Sape kata colagen tak penting! Banyak lg manfaat kolagen & kolagen ni bkn senang2 nk dapat tau! Nak yg pure, halal, bebas toksin... Nun jauh di dasar lautan sana tempat asalnya.

Nak kolagen ni senang je orang kata... Makan kaki ayam.. Tapi kalau ayam cucuk? Dapat kolagen pakej dgn hormon sekali. Alang2 nak terbaik, biarlah semua pun terbaik ye tak?

Berapa org belum try lagi Collagen Powder Shaklee? Hah ape oder sekarang sementara tengah promosi yg bulan ni



Kolagen atau collagen adalah sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk menyokong tisu tisu badan kita bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. 
Semasa kita bayi, kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik. Tapi apabila usia kita melewati 25 tahun dan keatas, penghasilan collagen semakin berkurangan.

Bila kurang, tiada apa yang menyokong tisu badan kita tadi. Lama kelamaan , kita boleh nampak adanya kedutan di tepi mata, tangan dan kaki. Cuba tengok nenek, datuk kita, boleh nampak adanya kedutan yang ketara pada tangan dan muka mereka kan. Itulah tandanya badan kekurangan collagen.



Jika berminat dengan supplement semulajadi ini anda boleh hubungi saya

HASANAH@NA

SMS/WHATSAPP0139926245

FBArieyana April
IGArieyana468_healthy_care
PAGEArieyana468_healthy care

 Pengedar shaklee kota bharu, kubang kerian, pasir tumbuh, melor, binjai dan kawasan berdekatan dengan nye. Pengeposan seluruh malaysia

No comments:

Post a comment